Som man sår får man skörda

Idag mår jag inte riktigt bra i kroppen. Jag är inte sjuk, har inget på gång i sjukdomsväg utan har tuggat mig till illamåendet jag känner i hela kroppen nu.

Jag gör samma misstag gång på gång, eller rättare sagt VÄLJER jag att göra samma misstag gång på gång. Det är ju ingen som tvingar mig, eller hur?

Trots att jag VET att jag mår illa, får ont i magen och blir allmänt risig av “skräpmat” åt jag chips igår.
Jag begriper inte mitt eget beteende och det är verkligen något jag måste ta tag i.
Varför äter jag något som jag vet inte är bra för mig?
Varför äter jag något som får mig att må illa dagen efter?
Varför äter jag något som jag egentligen inte tycker är särskilt gott?
Är begreppet fredagsmys så djupt rotat i mig att det bara SKA vara chips eller annan skit en fredagskväll?

Varför?


Kommentarer
Postat av: HE

Du verkar vara helt normal



Den normala gulsvarta faran

2010-08-22 @ 17:38:32
Postat av: Me

Tack.. du är go du!

2010-08-23 @ 08:38:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0