Träningsdag idag å...

Idag var det åter dags för en stunds njutning på gymmet. Idag blev det styrketräning för första gången på ett tag. Det visade sig, otroligt nog, att jag knappt förlorat något i styrka under den här sjukmånaden. Jag fattar nada men är naturligtvis glatt överraskad och mycket glad. Jag trodde att jag hade tappat en hel den men så var alltså inte fallet.

Idag blev det som sagt styrka men även ett konditionstest. Testet gjordes på löpbandet via ett särskilt program. Det finns en hel del att välja mellan och jag brukar leka en hel del på konditionsmaskinerna. Men som sagt, idag var det ett konditionstest. Jag skulle gå på bandet och lutningen ökade med jämna mellanrum och när pulsen kom till en viss nivå var testet slut. Jag gjorde som det stod och trampade på. Vid "maxpuls" var det bara att sluta och så fick jag veta att min konditionsnivå var 40! Vad nu 40 betyder har jag inte en aning om, inte den blekaste! Men egentligen spelar det ingen större roll, jag vet att min kondis är dålig. Men nu har jag åtminstone fått ett värde att jämföra med om ett par veckor och efter ytterligare ett par veckor och så vidare. Så nej, jag tänker inte fråga om vad 40 betyder... det känns inte viktigt.

Jag lever vidare i ovisshet och mår bra av det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0