Snart är vardagen här...

Idag njuter jag min sista lediga dag innan det är dags att börja jobba. Jag ska villigt erkänna att det är lite skönt att få lite vardag igen. Dels trivs jag på jobbet och dels har väl inte rutinerna varit de bästa den senaste tiden. Så jo, det ska bli skönt att få vardag igen.

Men så är det ju så också att jag tycker om att vara hemma. Jag gillar mig själv och mitt eget sällskap, det gör jag. Jag tycker om att bara vara eller pyssla med det jag vill, när jag vill, utan att jobbet är i vägen.

Men som sagt, snart är det dags att njuta vardag.

Därför skulle jag vilja bara vara idag, bara göra sådant jag tycker om och inte har tid med annars. Men så är det ju så att jag måste till affären, jag måste handla och fylla skåp och lådor igen. Jag har ingen lust men jag måste.

Det är ingen idé att jag sitter här, tycker synd om mig själv och gnäller. Det blir ingen glad av. Nej, det är bara att bita ihop och gå iväg.. eller hur!?

Tjing


Kommentarer
Postat av: Lamari

Hej, Läste ditt inlägg om att komma tillbaka till vardagen igen som jag håller med om på sätt och vis. Nu har jag varit sjukskriven i 7 veckor så för mig är det blandade känslor, men man är nog snart inne i det vanliga rutinerna igen. Men jag måste däremot tänka på att inte komma in i fel rutiner och bara det kan bli tufft. Det är lätt att köra på som en dåre utan att känna efter ordentligt. Men det ska bli trevligt att träffa kamraterna igen.

2010-01-10 @ 16:42:39
URL: http://lamarisblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0