Järnlady... ja, snart så

Idag skojade jag och kollegan om ålder, sjukdomar och piller. Eller rättare sagt allt jämförande som de äldre ägnar sig åt mest hela dagarna. De jämför krämpor, läkarkontakter, mediciner och så vidare.

Nu är jag själv där, vid ynka 44 års ålder.

Jag äter medicin för allt och inget känns det som. I botten har jag både astma och allergi och det måste jag medicinera för, i synnerhet nu under våren. Som om inte det vore nog har jag fått Levaxin, en medicin som de flesta kärringar över 40 har!

Vid min senaste date med läkaren fick jag även medicin mot mitt kryp i benen. Samtidigt togs en massa tester.
Nu har jag fått svar på dessa och kan glatt meddela att jag har normala värden på B-vitaminer, både B12 och Folat. Njurfunktion och blodsalter är finfina.

Men, ja naturligtvis finns det ett men. Jag har ett taskigt Hb, 117, kombinerat med halvtomma järndepåer, Ferritin. 6,0 för er som vill veta!

Så nu mina vänner ska jag äta än mer piller, en massa järntabletter i rätt hög dos.
Ni som har ätit järntabletter vet kanske hur man kan bli i magen.

Därför har jag nu ett ämne till jag kan orda om, jämföra och oja mig över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0