Core

Core är en träningsmetod med inriktning på mage och rygg och tanken är att vi ska bygga upp styrka, stabilitet och balans. Ryggen och magen är ju med i många tunga uppgifter i och en stark mage och rygg är därför finfint att ha för att undvika skador. Naturligtvis ska vi träna Coreträning för att förebygga skador, det är än viktigare!

För mig som är konstorsråtta med halvtaskig hållning har Coreträningen varit, och är, helt suverän. Jag har fått en mycket stoltare hållning och jag klarar av mitt stillasittande jobb mycket bättre nu än tidigare.

Jag kan inte påstå att jag blir smal av det men nog har jag börjat på att tajta till kroppen. Dessutom har flera centimetrar försvunnit både här och där. Det märkte jag i morse!


Coreträning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0