Fettskatt

Jag trodde det var första april idag efter att ha läst UNT och Aftonbladet. Stefan Hanna, kommunalråd, vill införa tjockisskatt då "de överviktiga utsätter det gemensamma systemet för mycket större påfrestningar än de som äter och dricker normalt och tränar regelbundet"
Jag föreslår dumskatt i stället! De dumma utsätter det gemensamma systemet för fan så mycket större påfrestningar!
 
Det påstås i kommentarerna att Stefan Hanna har blivit felciterad. Men vet ni, det struntar jag i för jag tänker att det inte är någon rök utan eld. Något åt det här dumma, fördömande, kränkande hållet har han uttalat sig i sin blogg. Nej, jag tänker inte länka!
 
Människan tycker alltså att tjocka ska betala en extraskatt och skriver vidare om att tjocka själva har valt att vara just tjocka. Tjocka har valt att äta mer och träna mindre och med det blivit tjocka!
Jag vet inte vad som upprör mig mest. Hans uttalande som är urdumt eller hans totala okunnighet som gränsar till... ja, jag vet inte vad!
 
Jag undrar också över hur det skulle gå till rent praktiskt. Ska vi alla i Uppsala kommun gå till skatteverket och väga oss när vi lämnar in deklarationen? Undrar hur de som skickar in dem via SMS eller datorn ska göra i så fall? Hur ska skattesatsen se ut, högre skatt ju fler bonuskilon? Om jag går ner i vikt, vart ska jag anmäla det i så fall, skatteverket?
Undrar också hur det kommer att bli för alla sjuka, handikappade, föräldralediga m.fl. kommer de också att få en extraskatt?
Nä du Hanna, jag ser fram mot den dag du kommer hem från din semester och gör din pudel. För det lär du göra och den lär vara stor... rent av överviktigt stor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0