Aldrig mer

Jag äter inte godis, åtminstone väldigt väldigt sällan. Men igår åt godis och jag åt både kola och hårda karameller. Jag åt fast det inte var gott, jag åt fast jag inte ens var sugen, jag åt fast jag egentligen inte äter godis.

Jag föll tillbaka i något sjukt ätande där jag åt bara för att det fanns tillgängligt. Så sjukt, så illa!

Redan under mötet kände jag de första biverkningarna. Ja jag säger biverkningar för det är just vad det är. Jag blev svettig i pannan, skakig och fick hjärtklappning.
Det blev inte bättre när jag kom hem heller. Jag kunde inte sova när det väl var dags utan jag låg och vred och vände mig i sängen till ettiden i natt, klarvaken.
Lyckades somna till slut men vaknade i morse och var BAKIS! Det känns precis som om jag drack sprit igår och jag lovar, jag drack inte en enda droppe alkohol! Men lik förbaskat sitter jag här nu, är dimmig i skallen och kroppen känns jättestressad.

Så mina vänner, jag ska aldrig mer äta godis för det är inte värt det. Jag vet även att det går att leva ett fullgott liv utan eftersom godis är något som inte tillför mig eller kroppen något gott, inte ett dugg!


Kommentarer
Postat av: Ellinor

Tack för karamellen jag fick idag!

Den sitter jag nu och smaskar på :)

2011-03-25 @ 23:47:57
URL: http://nattstad.se/ewlliii
Postat av: Mie

Var så god lilla du.... Hoppas inte att du blir lika sjuk som jag blev av karamellerna! :)

2011-03-26 @ 08:32:47
URL: http://blogg.passagen.se/mie201

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0