...

När jag gick min kostrådgivarutbildning fick jag smeknamnet vågen för att jag var så klockren på att gissa vikten på de olika livsmedlen. Jag kan säga att den förmågan är helt borta nu.

Jag var och handlade nyss och skulle ha en del rotfrukter och försökte handla de mängder jag skulle ha och inget mer. Det gick käpprätt åt helvete för att tala klarspråk.

100 gram gul lök blev till 405 gr

400 gr morötter förvandlade jag till 545 gr

600 gr potatis skulle jag ha men kånkade hem 1´365 gr

Kålroten blev fem gånger så mycket än jag skulle ha. Men där skyller jag på att det bara fanns hela kålrötter!

Ja ni mina gamla kursare, det är dags att döpa om mig nu.



Kommentarer
Postat av: HE

Frosseri mitt förnamn, Konsumtion är min lovsång, Utbrändhet mitt pris, Prozac min glädje.



Den glada gulsvarta faran

2010-02-24 @ 14:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0