Otrohet

Jag har lovat en vän att skriva några rader om otrohet, eller rättare sagt, vill han ha svar på frågan om det finns någon preskriptionstid på otrohet.

Jag hävdar bestämt att det inte finns någon preskriptionstid gällande otrohet om man stannar kvar i förhållandet. Däremot tycker jag att det som hände i otrohetsväg, men inte sades, i ett avslutat förhållande behöver inte heller sägas. Kan man vara tyst och leva med sitt eget samvete under förhållandet behöver man inte säga något när, eller om, det tar slut eftersom det inte gagnar någon eller något. Så jag tycker att en ev preskriptionstid är i så fall när/om förhållandet tar slut, inte förr.

Han, vännen, däremot vill ha en gräns på X antal år. Men det är han det och han är som han är han! ☺
Han tycker att tre år räcker, sen är det preskriberat. Har det gått längre än tre år är man med automatik förlåten och otroheten räknas inte igen. Som sagt, tycker han ja!

Men det gör inte jag. Otrohet är illa och skadar säkert mer än det var värt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0