Ansvar och roller

Det är något jag har jobbat med en hel del på jobbet. Jag önskar det vore lika lätt att få dessa att fungera hemma också!
Igår ringde barnens fader och meddelade att hans yngre barn var magsjuka och därför kunde inte hans äldre barn komma dit i helgen som planerat.
Det är väl OK att han inte vill smitta sina äldre barn med något magsjukt. Men det jag undrar surt över är varför han inte ens kan diskutera det med mig, barnens mor?!
Hur kommer det sig att det helt plötsligt blir mitt ansvar att ta hand om barnen? Borde inte han åtminstone fråga mig om jag över huvud taget är hemma i helgen?
Tack och lov så har jag inte något planerat annat än att ha en "jag-helg". Den är i och för sig nog så viktig men absolut inte viktigare än mina egna barn.
Något jag nu förutsätter är att den dagen jag själv blir sjuk kan jag också säga till barnen att "nej, ni kan inte vara hemma nu, ni måste åka till pappa!"
Men ärligt, det sista tror jag inte på själv. Jag har allt ansvar och alla roller, jag är ju inte "umgängesförälder"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0