F

Då var det så äntligen dags för dagen F som i FINAL. Nej, jag pratar inte bandy eller elitserie, de finalerna får vi vänta på ett tag till. Jag pratar FINAL som i Melodifestivalfinal!

Nu dammar vi av svandunen en gång för alla. Fäster paljetterna som håller på att trilla av och putsar strassen så det riktigt blänker och gnistrar precis som de ska en kväll som denna.
För er som inte kommer ihåg eller vet vilka som gått till final kommer en liten, men naggande god, lista!

“We can work it out” med Andreas Johnson. Ska jag vara ärlig kommer jag inte ihåg den alls. När jag läser titeln så tänker jag på en helt annan låt som workar out med Beatles!

”This is my life” med Anna Bergendahl är med. Den kommer jag åtminstone ihåg hur den går och ja, jag brukar andas den, stötvis. För sjunga den går inte, man andas den! Låten är uppskriven som fasen men jag tror inte riktigt på den. Visst har tjejen pipa så det räcker, men låten räcker inte.

“You´re out of my life” med Enrique Iglesias.. förlåt, Darin menar jag ju! Hade jag varit 15 år och nykär hade den fungerat på mig. Men inte nu, jag har hört den förut!

”Manboy” med Eric Saade. En klämkäck sak som är jäkligt tjatig. Dock har sonen börjat sjunga den men med en lite annan text… Manboobs heter den då och det är kanske inte så smickrande. Men det är heller inte låten!

”I did it for love” med Jessica Andersson. Ja ni, vem har inte diddat it för kärlek? Är låten vacker? Ja, lite då. Passar den här? Nä!

”Unstoppable” med Ola. Jag har sagt det förut och jag säger igen. Jag skiter fullständigt i hans Nathalie. Byt brud, byt låt, byt ut!

”Jag vill om du vågar” med Pernilla Wahlgren. Visserligen är den låten det närmaste man kan komma en schlager den här gången och för att få tillbaka schlager och glamour i tävlingen hoppas jag på den. Men jag tror knappast att jag får som jag vill eftersom låten egentligen inte är bra!

”Keep on walking” med Salem al Fakir växer varje gång jag hör den. Jag gillar den mer och mer och det beror INTE på att jag bott i Salem! Tydligen ska han få lite draghjälp i kväll och jag hoppas det blir just draghjälp så det inte blir hjälp till stjälp i stället.

”Kom” säger Timotej men jag håller inte med. Dessutom är jag allergisk mot bland annat timotej, det har jag till och med papper på!

”Hollow” med Peter Jöback passar i viken Musical som helst men inte här även om den ger mig ståtrosa understundom.


Så, vem vinner då? Ja ni, inte f*n vet jag men jag hoppas på Salem Al Fakir!


Kommentarer
Postat av: Patrik Arnesson

Ditt inlägg är nominerat till Best Of Buzz av användarna på EventBuzz, får du flest röster vinner du 5000 kr!

2010-03-15 @ 16:35:07
URL: http://www.eventbuzz.se/buzz/best_of

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0