Ledig lördag

Oh vilken härlig morgon.
Det känns i kroppen att jag har rört mig bra under veckan. Solen lyser utanför sovrumsfönstret och till sist, trots att jag vaknade tidigt fick jag frukost på säng av mannen! Kan en dag börja bättre??

BTW, varför säger man (jag) kaffe eller frukost på säng? Det är för det första inte kaffet eller frukosten som är i sängen, det är jag. För det andra skulle det bli väldans grisigt i sängen om kaffet och frukosten låg där… Det är inget jag rekommenderar er att prova hemma, ni få tro på mitt ord!

Så vad händer idag då? Ja gissa! Det är ledigt, det är fint väder och jag har inget bokat förens i kväll.
Naturligtvis ska jag ut till lott och mysa! Det ska rensas ogräs, och har jag tur måste vi gallra lite också.
Sen ska vi ner med lite mer frö. Jag fick nämligen frön av en kollega, det är frön från någon sallad från Thailand. Det ska bli jättekul att se hur den blir.
Jag ska förså den i fin jord som ska hållas fuktig. När salladen kommit upp och bildat ca 4 blad så ska jag gallra den genom att flytta planta för planta och sätta dem med ca 1 dm mellanrum. Sen ska jag göda och dalta med den så den växer och blir fin. I september kommer den att kunna skördas om allt går som det ska. Låter jag en planta stå kvar kommer den att ge mig nya frön till slut… 
Det är så spännande och jag blev som ett litet barn på julafton när jag fick de där fröna av henne.

Att jag skulle bli en sån odlingsnörd kunde jag aldrig ana, inte en sekund. Men faktum är, jag har blivit det och jag älskart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0