Lottlördag

Igår genomförde jag ett riktigt tungt pass och det känns i mina muskler idag. Nej, jag var inte på gymmet, jag var på lott!

Jag och maken var där hela dagen. Maken rensade bort maskrosor så han fick sår i händerna och jag grävde lerjord tills mjölksyran sprutade ur öronen.
Men vet ni, jag gnäller inte en sekund över att lott är både lerig och tungjobbad, jag älskar vare centimeter av den.
Just nu frodas jordgubbarna, eller rättare sagt så blommar jordgubbsplantorna. Men det är gott nog och jag känner en stor jordgubbsglädje.
Vår rabarb tyckte inte om att bli flyttad på men vem vet, den tar sig kanske. Jordärtskockorna ligger i jorden och gottar sig och jag ser fram mot höstens skörd.

Men mest av allt så ägnar vi oss åt att rensa bort sådant som har vuxit sig stora när lott legat i träda och grävning av tung lerjord.
Trots att våra kroppar är lite brutna idag så kommer dagen idag även att tillbringas ute på lott.

Jag älskart!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0