Vana och tradition

Visst är det konstigt hur saker och ting plötsligt kan bli en vana eller en tradition?!

Vid förra årets planeringsdagar med jobbet blev jag sjuk. Jag tillbringade en hel förmiddag hängande över en toastol på Haga slott. Jag var yr och mådde jätteilla.
Tidigare i år var jag på resa med SKTF, den slutade med att jag fick feber och sen var jag sjukskriven i två veckor.
Nu har jag också varit på planeringsdagar och vad händer? Jo, jag slår i min stortå så illa att jag förmodligen fått en liten fraktur. Jag halkade ur dessa jäkla flippisar jag blivit tilldelad, den vek sig under foten och jag stupade fram i trappan. Det gjorde svinont kan jag berätta.
På kvällen var jag både blå och öm, dagen efter såg jag bara ett svart streck tvärs över stortån. Igår hade det mörkbruna övergått i ljust och idag är jag blå och svullen under tån!
Nu roar jag mig med att se hur blåmärken och svullnader ändrar sig från en dag till en annan, jättekul!
Kom på en sak, det är kanske något man kan skapa en tävling kring.

Gissa hur min stortå ser ut i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0