Vårrusande allergen..

Igår vårrusade jag tillsammans med kollegor och dotter. Eller rättare sagt, jag joggade lite och gick en del. Dottern försvann i fjärran redan efter ett par hundra meter… Men så här hon både ung och lätt! J

Det gick rätt bra för mig att ta mig runt banan på en halvmil. Det enda problemet var all pollen som yrde runt mig i tjocka moln. Men det var bara att igga, borra ner huvudet och fortsätta nöta.

Efter vårrusningen var det picknick med kollegorna. Jag kom föresten in som trea bland tiotalet kollegor och det är jag nöjd med.
Vi picknickade skinka och lax, potatissallad och bröd, ost, äppelkaka, cider och minimorötter. Kort sagt, vi blev mätta och belåtna. En kollega hade vin med sig men jag stod över. Jag hade inte bara halvmilen i kroppen, jag skulle cykla hem också. För mig är det nämligen helt omöjligt att cykla med den minsta droppe alkohol i kroppen, det går bara inte!

Idag känns allt fint på alla sätt och vis. Jo, lite problem med både ögon och näsa har jag men det struntar jag i. Det är fredag och då ska jag njuta, så det så!

I morgon är det karneval i stan, då ska jag njuta än mer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0